Informatieavond gymnasium/vwo-plus

Ouders leerlingen groep 8

Helaas moeten we u laten weten dat de informatieavond over gymnasium en vwo-plus op woensdag 16 oktober niet doorgaat. Deze is verplaatst naar dinsdag 19 november.

Omdat de Assink junior vwo workshops net van start zijn gegaan, vinden wij het belangrijk dat de leerlingen eerst een goed beeld krijgen van het gymnasium/vwo-plus programma. Daarom nodigen wij u uit om samen met uw kind naar het open huis te komen op dinsdag 19 november en een presentatieronde bij te wonen over het gymnasium/vwo-plus programma. Dit kan op de locatie Bouwmeester in Haaksbergen of de locatie Rekkenseweg in Eibergen. U hoeft zich hier niet voor op te geven.

Tijdens ons open huis zijn de locaties geopend van 18.00 tot 20.30 uur.

Gymnasium en vwo-plus
Op het Assink lyceum bieden we zowel gymnasium als vwo-plus aan. Net als op het gymnasium worden leerlingen op het vwo in zes jaar voorbereid op het wetenschappelijk onderwijs. Het grote verschil is, dat leerlingen op het gymnasium naast de vakken die vwo-leerlingen volgen vanaf de eerste klas ook Latijn en/of Grieks volgen. Van gymnasium-leerlingen vragen we dan ook het nodige extra, omdat zij deze klassieke talen volgen naast alle vwo-vakken. Ook krijgen zij extra opdrachten en projecten.

Leerlingen met een eenduidig vwo-advies die extra uitdaging wensen, nieuwsgierig zijn en graag onderzoek doen, kunnen (na selectie) deelnemen aan het vwo-plus programma. Naast het vwo-diploma behaalt de leerling ook het vwo-plus certificaat.

Assink junior vwo
De eerste workshop start in oktober 2024. De workshops vinden plaats op de dinsdag van 14.15 t/m 15.45 uur op de locatie Bouwmeester in Haaksbergen. Elke workshop bestaat uit drie bijeenkomsten.

Meer info over Assink junior vwo