As Valt: Een musical over vriendschap, verlies en de pijn van de waarheid

10-10-2024

"Wat ga je doen met de pijn van de waarheid?" Dat is de vraag die centraal staat in de meeslepende voorstelling As Valt. Vier vrienden – Juni, Kleo, Steef en Jo – staan voor de uitdaging van hun leven wanneer hun beste vriendin Heleen tijdens het examenjaar overlijdt.

Maar Heleen heeft een laatste wens: ze moeten samen op reis, langs belangrijke plekken uit haar leven, om haar te herdenken. Van het strand in België tot het mysterieuze ‘Ghost Camp’ waar op monsters, spoken en aliens worden gejaagd. De reis wordt een mix van mooie, bizarre en hilarische momenten. En ja, Heleen gaat ook mee... in de vorm van haar as, dat uiteindelijk in Parijs moet worden uitgestrooid.

Dit lijkt simpel, maar er zijn nog veel geheimen, spanningen en vragen die de groep dwars zitten. Wat ga je doen met de pijn van de waarheid? Hoe ga je om met gemis? Maak je de hele tijd grapjes? Wil je wegvluchten? Wil je juist over alles de controle nemen? As Valt is een unieke voorstelling vol humor, emotie en spannende ontdekkingen die ons laat zien hoe je verder kunt leven met iemand die er niet meer is.

Productie

Met ongeveer 50 leerlingen van verschillende locaties van het Assink lyceum wordt er samengewerkt aan deze musical. Vijf leerlingen hebben een hoofdrol, terwijl de rest meedoet in bijrollen, het ensemble, of achter de schermen – niemand zit stil!
Originele choreografieën zijn gemaakt door oud-leerling Bas te Lintelo, en de muziek, volledig door leerlingen gespeeld, is gecomponeerd door Koen Termaat. Voor het decor zorgen vmbo-leerlingen van Bouwen, Wonen & Interieur, onder leiding van Dennis van Loon. Daarnaast helpt een enthousiaste groep leerlingen met rekwisieten, logistiek en aankleding. Ook oud-leerlingen ontbreken niet, zij ondersteunen ons bij licht en geluid. Het is een groots project waarin verschillende locaties en talenten samenkomen!

Voorstellingen en tickets

Er worden maar liefst vier voorstelling gegeven. Kaartjes voor de avondvoorstelling kun je hier gratis reserveren!

Dinsdag 12 november 2024

• Middagvoorstelling 11.00 - 13.00 uur, voor leerlingen klas 1
  • Avondvoorstelling 19.30 - 21.30 uur, voor ouders en andere geïnteresseerden

Woensdag 13 november 2024