Kom het Assink lyceum beleven!

Voor groep 7 en 8

Als je in groep 8 zit, dan is dit schooljaar het allerlaatste jaar op de basisschool. Zit je in groep 7, dan heb je nog even de tijd om na te denken over naar welke middelbare school je gaat. Maar het is natuurlijk al erg leuk om eens te kijken wat er allemaal is.

De overgang van de basisschool naar de middelbare school is een grote stap! Het is belangrijk dat je verschillende middelbare scholen gaat bezoeken om te kijken welke school het beste bij je past en bij welke school je een goed gevoel krijgt. Op het Assink lyceum organiseren we verschillende activiteiten waaraan jij kunt deelnemen. We hebben activiteiten voor zowel groep 7 als groep 8!

Volg ons!

Hieronder zie je welke activiteiten we allemaal organiseren. Houd de website in de gaten voor de laatste info of volg ons op de socials! Ook via jouw basisschool houden we je op de hoogte van alle activiteiten.

Activiteiten schooljaar 2023-2024

Hoe gaat dat nou straks op de middelbare school? Krijg ik veel huiswerk? Lukt het op tijd om te wisselen van lokaal? Wat doe ik in een pauze? Ga ik naar vmbo, havo of vwo? Krijg ik ook begeleiding op school?

Om goed te kunnen kiezen en om antwoorden te krijgen op al je vragen, nodigen we je op verschillende momenten uit om kennis te maken met onze school. Op die manier kun jij met een goed gevoel jouw nieuwe school kiezen.

Magazine voor nieuwe brugklassers!

Hoe verlopen de eerste weken op school? Hoe ziet een schooldag eruit? Wat is het allerleukste in de brugklas? Speciaal voor leerlingen van de basisschool hebben wij een magazine gemaakt met veel leuke informatie die je als aanstaande brugklasser niet wilt missen.

Daarnaast staat er informatie in over de verschillende niveaus die je op onze locaties kunt volgen en lees je over de ondersteuning & begeleiding die wij bieden.

Het magazine delen we uit tijdens het open huis op 7 november. Ook zorgen er ervoor dat jouw basisschool een aantal exemplaren ontvangt. Nieuwsgierig? Je kunt 'm ook alvast online bekijken!

Magazine voor nieuwe brugklassers 2023-2024.pdf

Tijd voor jouw talent!

Talentgericht onderwijs

Iedereen heeft talent. Jij dus ook! Op het Assink lyceum krijg je de tijd om jouw talenten te ontdekken én te ontwikkelen. Talentgericht onderwijs noemen we dat. Om dat te doen krijg je tijd voor jouw ontwikkeling. Vier soorten tijd om precies te zijn. Deze vier tijden noemen we onze bouwstenen. Je gaat deze bouwstenen terugzien in jouw rooster.

Lees meer over Talentgericht onderwijs

Stamtijd Basistijd Ateliertijd Toptijd

Welke locatie?

Naar welke locatie ga ik als me aanmeldt voor het Assink lyceum?

Regio Haaksbergen
Leerlingen die in de regio Haaksbergen wonen, melden zich aan voor:

• Locatie Van Brakelstraat in Haaksbergen
    • BK (vmbo-bb/kb)
    • TH (vmbo-tl/havo)
  • Locatie Bouwmeester in Haaksbergen
    • HV (havo/vwo)
    • GVplus (gymnasium/vwo-plus)

Regio Berkelland
Leerlingen die in de regio Berkelland wonen, melden zich aan voor:

• Locatie Rekkenseweg in Eibergen
    • BK (vmbo-bb/kb)
    • TH (vmbo-tl/havo)
    • HV (havo/vwo)

Een uitzondering hierop is als je gymnasium en/of vwo-plus gaat doen, dan ga je naar de locatie Bouwmeester in Haaksbergen. Alleen daar bieden we dit niveau aan.

Locaties

van Brakelstraat,  Haaksbergen